Lodówka – czy i kiedy wezwać fachowca

Lodówki są sprzętem tyle niezbędnym, co awaryjnym. Jaka jest częsta reakcja na problem z utrzymaniem temperatury, hałasem czy szczelnością? Często jedziemy do sklepu i kupujemy nowy sprzęt. Tymczasem nie zawsze jest to korzystny ruch. Dowiedz się, w jakich sytuacjach najbardziej opłaca się wezwać fachowca i co można wskazać jako korzyści takiej decyzji.

Lodówka na gwarancji

Zanim przejdziemy do omawiania starszego sprzętu, skupmy się na lodówkach na gwarancji. Kupując chłodziarko-zamrażarkę na rynku pierwotnym, zazwyczaj możemy liczyć na 2-letni okres gwarancyjny, który za dodatkową opłatą może zostać przedłużony – na przykład o 3 lata. Oznacza to, że przez pierwsze lata posiadania lodówki nie musimy martwić się kosztami awarii, ponieważ jeżeli nie wynikają z naszych ewidentnych błędów i zaniedbań, w ramach gwarancji lodówka trafi do serwisu, a nawet zostanie wymieniona na nową.

Jeżeli dochodzi do awarii sprzętu w okresie gwarancyjnym, nie trzeba się nawet specjalnie zastanawiać, tylko od razu zdobyć niezbędny numer telefonu i zadzwonić. Zazwyczaj robimy to poprzez kontakt z obsługą klienta marki lub wskazanym, atestowanym serwisem zewnętrznym. W obu przypadkach fachowiec przyjedzie na miejsce, żeby ocenić stan sprzętu i sprawdzić przyczyny awarii, a następnie wykonać serwis na miejscu lub zabrać sprzęt do swojego warsztatu. Dopóki chłodziarka jest objęta okresem gwarancyjnym, w zasadzie nie opłaca się rozważać zakupu nowego sprzętu, ponieważ ewentualne naprawy nic nie kosztują. Wątpliwości pojawiają się dopiero w momencie, gdy kończy się gwarancja i ewentualne usterki trzeba zlikwidować na własny koszt.

Fachowiec – wzywać czy nie

Polacy stanowią samodzielny i przedsiębiorczy naród. Często bierzemy na siebie rozmaite zadania, które w innych krajach praktycznie zawsze są zlecane innym, począwszy od remontów, na naprawie sprzętu kończąc. I faktycznie – nie zawsze trzeba być fachowcem, żeby skutecznie naprawić np. komputer. Jednak pralki czy lodówki są bardziej problematyczne, ponieważ rzadko mamy doświadczenie w ich naprawianiu, a nawet rozkręcaniu i składaniu w całość. Właśnie dlatego wezwanie serwisanta na własny koszt może być niezbędne. Oto najważniejsze korzyści.

1. Trafna diagnoza

Fachowiec nie ma kłopotu ze zdefiniowaniem przyczyn awarii. Dla Ciebie lodówka jedynie „brzęczy”, „stuka”, „nagrzewa się” czy „nie reaguje”, tymczasem dla specjalisty to wyraźne sygnały, że zepsuł się kompresor, żaluzja, termostat czy zasilacz. Choćby dlatego warto zapłacić za jego przyjazd. Analiza problemu stanowi pierwszy krok do podjęcia decyzji, czy naprawa jest opłacalna, a jeśli tak, to na czym ma polegać.

2. Niezbędne kompetencje

Fachowi serwisanci lodówek dysponują doświadczeniem, które pozwala bez trudu rozmontować sprzęt na części, wymienić podzespoły i złożyć całość do pierwotnego wyglądu bez uszczerbku dla urządzenia. Do tego są potrzebne także profesjonalne, nietypowe narzędzia, których zwyczajnie możesz nie posiadać w domu. Wreszcie specjaliści od naprawiania lodówek wiedzą, że części można zamawiać przez Internet, mają świadomość, ile to kosztuje i który podzespół konkretnie wybrać. Nie jest to wiedza powszechna, nawet przy założeniu, że w Internecie znajduje się wiele darmowych poradników czy opinii.

3. Druga szansa na urządzenia

Nowa lodówka stanowi wydatek rzędu kilkuset, a nawet kilku tysięcy złotych. Jeżeli model ma naprawdę wiele lat, często się psuje, stracił dobry wygląd i nie spełnia swojej roli, faktycznie opłaca się bardziej kupić nowy sprzęt niż wciąż naprawiać stare urządzenie. Jednak często awarie mają dość banalną przyczynę i wystarczy wymienić jedną część, żeby lodówka znów działała prawidłowo, jeszcze przez wiele lat. W tym kontekście współpraca z fachowcem rozwiewa wszelkie wątpliwości, co się bardziej opłaca. Jeżeli chcesz, żeby lodówka służyła Ci jeszcze długi czas, zaufajmy tym, którzy naprawą zajmują się na co dzień i wiedzą, gdzie kupić tanie i odpowiednie części zamienne.

Rate this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.