Zaufaj nam. Mamy ponad 25 lat doświadczenia i tysiące zadowolonych klientów.

Jeżeli nie możesz znaleźć odpowiedniej części skontaktuj się z nami

Wybierz producenta z listy
Paski klinowe

Paski Napędowe do pralek. Paski Klinowe Do Pralek Hotpoint, Ariston, Indesit

W wielu pralkach, szczególnie tych starszych i średniej klasy ładowanych od przodu (w tym wiele modeli Hotpoint, Ariston, Indesit), moc z silnika do obracającego się bębna jest przenoszona za pomocą paska napędowego. To on jest mechanicznym ogniwem, które połączone jest z małym kołem pasowym silnika i dużym kołem pasowym bębna. Gdy silnik pracuje, pasek wprawia bęben w ruch, umożliwiając pranie i wirowanie. Niestety, pasek napędowy jest elementem eksploatacyjnym, który z czasem ulega zużyciu – rozciąga się, pęka, twardnieje, kruszy się. Główny objaw awarii paska to bęben, który nie kręci się wcale, mimo że słychać pracę silnika. Inne problemy to pisk podczas pracy (ślizgający się pasek) lub pasek zsuwający się z kół pasowych. Na szczęście, wymiana paska napędowego to jedna z najprostszych, najszybszych i najtańszych napraw, jakie można przeprowadzić w pralce, która przywraca napęd bębna i eliminuje irytujące problemy. Zamiast godzić się na bezużyteczną pralkę, postaw na opłacalne, ekologiczne i skuteczne rozwiązanie. W tej kategorii sklepu CzesciAGD.pl znajdziesz szeroki wybór pasków napędowych zamiennych, dedykowanych do pralek marek Hotpoint, Ariston, Indesit i wielu innych (tych z napędem paskowym).

Od silnika do bębna: Rola paska napędowego w pralce.

Pasek napędowy to elastyczne, gumowe lub syntetyczne ogniwo w systemie napędu paskowego pralki. Jego rola polega na przenoszeniu mocy obrotowej z silnika na bęben.

Jak to działa:

  • Pasek jest założony na dwóch kołach pasowych: małym na osi silnika i dużym na osi bębna.
  • Gdy silnik pracuje, jego małe koło pasowe obraca pasek.
  • Pasek, ślizgając się w rowkach, obraca duże koło pasowe bębna.
  • Koło pasowe bębna wprawia w ruch oś bębna, a tym samym sam bęben.

Stosowanie paska napędowego w pralkach pozwala na stosowanie szybkobieżnych silników (pracujących z wysokimi obrotami) i redukcję tej prędkości (dzięki różnicy średnic kół pasowych) do niższych obrotów bębna potrzebnych do prania i wirowania. Pasek musi być odpowiedniej długości i typu (kształt rowków) i mieć odpowiednie napięcie, aby prawidłowo przenosić moc i nie ślizgać się.

Co znajdziesz w naszej ofercie? Rodzaje pasków.

W kategorii "Paski Klinowe" znajdziesz różnorodne typy pasków napędowych, dopasowanych do modeli pralek z napędem paskowym. Paski różnią się kluczowymi parametrami:

  • Długość: Podawana w milimetrach (mm). To najważniejszy parametr! Musi być ściśle dopasowana do odległości między osiami silnika i bębna w danym modelu pralki. Zbyt długi pasek będzie się ślizgał lub spadał, zbyt krótki może nie dać się założyć lub nadmiernie obciążać łożyska. Długość jest często nadrukowana na starym pasku (np. 1270 mm).
  • Typ (profil) i liczba rowków: Paski do pralek to najczęściej paski Poly-V (paski wielorowkowe). Posiadają na wewnętrznej stronie kilka równoległych żeberek/rowków. Najczęściej spotykane profile to typ J i typ H. Różnią się liczbą żeberek (np. 5 żeberek, 6 żeberek, 7 żeberek). Typ profilu i liczba żeberek muszą pasować do rowków na kołach pasowych silnika i bębna. Oznaczenie typu i liczby żeberek jest często nadrukowane na pasku (np. 1270 J5 - długość 1270mm, profil J, 5 żeberek).

Oferujemy paski pasujące do pralek wielu marek, charakteryzujące się dokładnie taką długością i typem (profilem i liczbą żeberek), jakich potrzebuje Twój model pralki.

Gdy pasek pęka lub się ślizga: Objawy, diagnoza i konsekwencje.

Uszkodzenie paska napędowego to klasyczna usterka w pralkach z napędem paskowym.

Typowe objawy:

  • Bęben nie kręci się wcale: To najczęstszy objaw zerwanego paska. Słychać pracę silnika, ale bęben stoi w miejscu.
  • Pasek jest widocznie zerwany lub spadł z kół pasowych: Po zdjęciu tylnego panelu, pasek leży luźno na dole pralki lub widać, że zsunął się z kół.
  • Bęben kręci się słabo lub przerywanie: Pasek jest nadmiernie rozciągnięty lub zużyty i ślizga się na kołach pasowych, nie przenosząc pełnej mocy.
  • Pisk podczas startu silnika lub wirowania: Dźwięk ślizgającego się paska na kołach pasowych.
  • Zapach palonej gumy: Pojawia się, gdy pasek intensywnie ślizga się na kołach pasowych i przegrzewa się.
  • Widoczne spękania, przetarcia lub brakujące fragmenty na starym pasku.

Diagnoza: Zaczynamy od odłączenia pralki od zasilania! Zdejmij tylny panel obudowy pralki (zazwyczaj kilka śrub). Masz teraz widok na silnik, pasek i koło pasowe bębna. Obejrzyj pasek – czy jest cały, czy jest na kołach pasowych, czy nie jest spękany, przetarty, czy nie brakuje żeberek. Sprawdź napięcie paska – powinien dawać się lekko ugiąć pod naciskiem palca w połowie odległości między kołami. Jeśli jest bardzo luźny lub zerwany, diagnoza jest prosta. Sprawdź też, czy koła pasowe (zwłaszcza duże na bębnie) nie są uszkodzone (pęknięte, uszczerbione – mogą powodować spadanie paska). Wiele informacji o diagnozowaniu i wymianie paska napędowego pralek Hotpoint, Ariston, Indesit i innych znajdziesz na forach internetowych, takich jak Elektroda.pl (zawsze z ostrożnością!).

Wymiana paska: Prosta i szybka naprawa.

Wymiana paska napędowego to jedna z najprostszych, najszybszych i najtańszych napraw, jakie można przeprowadzić w pralce z napędem paskowym. Jest to naprawa całkowicie możliwa do wykonania samodzielnie przez każdego, kto potrafi posłużyć się śrubokrętem. Wymaga jedynie zdjęcia tylnego panelu obudowy.

Wymiana paska polega na:

  1. Odłączeniu pralki od zasilania! I zdjęciu tylnego panelu.
  2. Zdjęciu starego paska (jeśli jest zerwany, po prostu go usuń. Jeśli jest na kołach, zsuń go siłą z mniejszego koła silnika, obracając jednocześnie dużym kołem bębna).
  3. Założeniu nowego paska: Najpierw nałóż pasek na małe koło pasowe silnika. Następnie nałóż pasek na dużą część koła pasowego bębna i, trzymając pasek napięty na kole silnika, obracaj dużym kołem bębna ręcznie, jednocześnie nakładając pasek siłą na obwód koła bębna. Pasek "wskoczy" na swoje miejsce w rowki.
  4. Sprawdzeniu napięcia paska (lekkie ugięcie pod naciskiem palca).
  5. Założeniu tylnego panelu.

Wymiana uszkodzonego paska na nowy to:

  • Natychmiastowe przywrócenie napędu bębna: Pralka ponownie będzie wykonywać programy prania i wirowania.
  • Eliminacja pisków i zapachu palonej gumy (jeśli stary pasek się ślizgał).
  • Pewne trzymanie paska na kołach.
  • Pełna skuteczność prania i wirowania: Silnik będzie przenosił pełną moc na bęben.
  • Opłacalność: Koszt nowego paska jest minimalny w porównaniu do kosztu nowej pralki czy naprawy poważniejszych awarii. To jedna z najtańszych napraw AGD.
  • Ekologia: Dajesz drugie życie pralce.

Jak dobrać właściwy pasek napędowy do swojego modelu pralki?

Paski napędowe nie są uniwersalne. Różnią się w zależności od modelu pralki: dokładną długością (podawaną w mm) i typem (profilem i liczbą żeberek), które muszą pasować do rowków na kołach pasowych silnika i bębna w danym modelu. Zastosowanie paska o niewłaściwej długości (za krótkiego lub za długiego) uniemożliwi jego założenie lub spowoduje, że będzie się ślizgał lub spadał. Zastosowanie paska o niewłaściwym profilu lub liczbie żeberek sprawi, że nie będzie pasował do rowków na kołach pasowych.

Dlatego identyfikacja właściwego paska napędowego na podstawie danych z tabliczki znamionowej Twojego modelu pralki jest kluczowa dla sukcesu! Informacje te pozwolą nam zidentyfikować dokładny model Twojej pralki, typ zastosowanego silnika i bębna oraz ich kół pasowych, a co za tym idzie – dobrać pasek o właściwej długości i typie. Najlepszym sposobem jest odczytanie oznaczeń ze starego paska! Jeśli stary pasek nie jest zerwany i jest na nim nadruk (np. 1270 J5, 1195 H7), te oznaczenia jednoznacznie określają potrzebny pasek.

Tabliczka znamionowa pralki znajduje się zazwyczaj wewnątrz pralki, w łatwo dostępnym miejscu – najczęściej na ramie drzwiczek (po otwarciu), na tylnej ścianie, na bocznej ściance lub w okolicy filtra pompy odpływowej (na dole pralki).

Dla pralek produkowanych dotychczas przez INDESIT (np. marki Indesit, Ariston, Hotpoint) typowe były oznaczenia: 11-cyfrowy Kod oraz 9-cyfrowy S/N. Przy doborze pasków napędowych do tych pralek kluczowy jest zawsze ten 11-cyfrowy Kod (lub oznaczenie ze starego paska).

Nowsze urządzenia - produkowane od 2017 roku - posiadają nowy typ tabliczek znamionowych z nowymi oznaczeniami. Urządzenia takie posiadają dwa typy oznaczeń charakterystyczne dla wcześniejszych urządzeń obu marek:

  • 12-cyfrowy Kod (86999....... lub 85999.......) wraz z 12-cyfrowym S/N - jak w Whirlpool,
  • 11-cyfrowy (oznaczony jako I.C. - jeśli na początku jest litera W to pomijamy ją, bierzemy same cyfry) wraz z 9-cyfrowym S/N - jak w Indesit. W najnowszych urządzeniach zamiast 11-cyfrowego kodu I.C. występować może 12-cyfrowy kod I.C. - 76999....... lub 75999.......

Podanie nam dokładnych danych z tabliczki znamionowej (lub oznaczenia ze starego paska, jeśli jest czytelne) jest jedyną pewną metodą na dobranie właściwego paska, który będzie w pełni pasować fizycznie do kół pasowych w Twojej pralce, gwarantując prawidłowe przenoszenie napędu. Bez tych danych dobór jest obarczony dużym ryzykiem pomyłki. Najprostszym i najszybszym sposobem jest zrobienie wyraźnego zdjęcia oznaczeń ze starego paska i/lub zdjęcia całej tabliczki znamionowej pralki i przesłanie go do nas. Nasi specjaliści zidentyfikują Twój model i dobiorą idealnie pasujący pasek.

CzesciAGD.pl: Specjaliści od pasków napędowych do pralek Hotpoint, Ariston, Indesit.

Problem z kręcącym się bębnem w pralce z napędem paskowym najczęściej sprowadza się do paska. W CzesciAGD.pl rozumiemy specyfikę tych pralek i posiadamy niezbędne doświadczenie oraz szeroki asortyment pasków napędowych, dedykowanych do wielu modeli, w tym popularnych marek Hotpoint, Ariston, Indesit.

Wybierając pasek u nas, zyskujesz:

  • Dostęp do specyficznych pasków: Oferujemy paski o różnorodnych długościach i typach (profile i liczba żeberek), pasujące do wielu modeli pralek z napędem paskowym.
  • Pewność doboru: Dzięki naszej pomocy w identyfikacji pralki po tabliczce znamionowej lub oznaczeniach ze starego paska, minimalizujemy ryzyko pomyłki. Dobieramy paski, które będą pasować idealnie.
  • Wysoką jakość: Oferujemy paski wykonane z trwałych materiałów, zapewniające dobre przenoszenie napędu i długą żywotność.
  • Wsparcie eksperckie: Nasi specjaliści są gotowi pomóc Ci zdiagnozować problem (brak obrotów bębna, pisk, zerwany pasek) i dobrać właściwy pasek na podstawie danych z tabliczki znamionowej lub oznaczeń paska.
  • Szybką dostawę: Rozumiemy, że pralka bez działającego bębna jest bezużyteczna, dlatego staramy się realizować zamówienia błyskawicznie.

Liczy się dla nas sprawny napęd bębna i Twoje zadowolenie. Pomagamy Ci znaleźć właściwy pasek, który przywróci pralce jej podstawową funkcjonalność.

Pielęgnacja: Chroń swój pasek!

Pasek napędowy jest narażony na zużycie eksploatacyjne, ale pewne czynniki mogą przyspieszać jego niszczenie (rozciąganie, pękanie).

Aby przedłużyć żywotność paska:

  • Unikaj przeładowywania pralki: To najczęstsza przyczyna nadmiernego obciążenia paska, prowadzącego do jego rozciągania lub zerwania, zwłaszcza podczas startu silnika i wirowania. Stosuj się do zaleceń producenta dotyczących maksymalnego wsadu.
  • Sprawdzaj kieszenie przed praniem: Ciała obce (monety, klucze) mogą uszkodzić pasek lub koła pasowe.
  • Wypoziomuj pralkę: Prawidłowe wypoziomowanie zmniejsza wibracje, które mogą wpływać na naprężenie paska.
  • Okresowo sprawdzaj stan paska: Jeśli masz dostęp do tylnej części pralki (po odłączeniu zasilania!), możesz co jakiś czas obejrzeć pasek, czy nie ma na nim widocznych spękań, przetarć, czy nie jest nadmiernie luźny.

Pamiętając o tych prostych zasadach, znacząco zmniejszasz ryzyko awarii paska.

Przykładowe elementy i modele

W naszej ofercie znajdziesz paski napędowe dedykowane do pralek Hotpoint, Ariston, Indesit i innych marek z napędem paskowym. Przykładowo, często poszukiwanym elementem jest pasek Poly-V o długości 1270 mm i profilu J5, pasujący do licznych modeli z popularnych serii Indesit IWSC, Hotpoint WML czy Ariston AL. Dostępne są również paski o innych długościach (np. 1280 mm, 1195 mm) i profilach (np. H7), pasujące do innych modeli. W opisach produktów podajemy podstawowe dane techniczne paska (długość w mm, typ profilu i liczba żeberek) oraz listę kompatybilnych modeli, np. pasek Poly-V 1270 J5, pasuje do modelu Indesit WISL 105...

Podsumowanie: Bęben znów w ruchu.

Pasek napędowy to niewielki, ale absolutnie kluczowy element w pralkach z napędem paskowym. Jego zerwanie lub uszkodzenie oznacza, że bęben przestaje się kręcić, a pralka jest bezużyteczna. Na szczęście, wymiana uszkodzonego paska to jedna z najprostszych, najszybszych i najtańszych napraw, którą przywrócisz pralce pełną funkcjonalność napędową. W CzesciAGD.pl znajdziesz szeroki wybór pasków napędowych, dedykowanych do pralek Hotpoint, Ariston, Indesit i innych marek z napędem paskowym. Pamiętaj, że kluczem do sukcesu jest precyzyjne dobranie paska na podstawie danych z tabliczki znamionowej pralki lub oznaczeń ze starego paska – to gwarancja idealnego dopasowania. Nasi doświadczeni specjaliści są do Twojej dyspozycji, aby pomóc Ci w tym procesie. Nie pozwól, by zerwany pasek unieruchomił Twoją pralkę. Wymień pasek z naszą pomocą i ciesz się pralnią, która pracuje jak należy, a bęben kręci się z pełną mocą i niezawodnością! To naprawa, która przywraca podstawową funkcjonalność Twojego urządzenia.

Pytając o część proszę podać dane z tabliczki znamionowej lub karty gwarancyjnej : typ,kod i numer fabryczny.

ZAMKNIJ
czytaj dalej